Eerste weekend in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jody Marks - WaarBenJij.nu Eerste weekend in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jody Marks - WaarBenJij.nu

Eerste weekend in Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Jody

02 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo vriendjes!

Ons avontuur is vrijdag ein-de-lijk begonnen, wie had dat gedacht, (wij in ieder geval niet) na een klein jaartje met grote mond overal te hebben geroepen dat wij stage gingen lopen in Kaapstad, ‘jaahaaa doen we echt’, ‘let maar op, wij zijn straks weg’.

Maar om 15.25u waren we ook echt weg!! Vanuit Düsseldorf naar de Moederstad met een kleine tussenstop in Dubai. WAUW wat een stad is dat!! Vanuit de lucht dan… ;) Meer hebben we er helaas niet van kunnen zien tijdens onze 4 uur durende stop.

Zaterdag zijn we precies op tijd geland op Cape Town International Airport, waar ons chaufke al klaar stond om ons naar het appartement te brengen. Top gozer, nam meteen mijn koffer over. Daan liep als pakezel verder. In 20 minuutjes waren we er, zo gepiept dus, maar onderweg al heel wat gezien. Zo reden we langs een van grootste townships in Kaapstad, 15 bij 8 KILOMETER… Niet te doen. En hing er op de snelweg al een bordje: high accident zone. Ja dat wordt wat als wij vanaf maandag ook links gaan rijden.

Op dag 1 zijn we ook maar meteen verhuisd van appartement, in het eerste appartement was de muur van de badkamer behangen met schimmel, dit was niet helemaal onze smaak dus maar even naar de receptie. Nu hebben we een top appartement met een heel gezellig balkonnetje waar we morgenochtend niet van een ontbijtje in het zonnetje kunnen genieten want het is hier WINTER. Ze lopen hier dan ook met dikke jassen, sjaals en mutsen op, beetje overdreven het is gewoon 15 graden.

Omdat onze auto pas maandag komt zijn we vandaag even met de taxi naar de supermarkt gegaan om de eerste levensbehoeften in te slaan, dat werd iets meer… Drie uur later en met 6 volle boodschappentassen kwamen we thuis. Dat thuiskomen was ook nog een opgave aangezien we er pas na de boodschappen achter kwamen dat er op onze Zuid-Afrikaanse simkaarten nog geen beltegoed stond dus geen taxi konden bellen. Maar gelukkig zijn ze hier super vriendelijk en mochten we de telefoon van de security gebruiken.

Nu genieten we van een heerlijk verse en gezonde smoothie, jaa smoothie jaa, want voor de prijs (€20,-) konden we de blender in de supermarkt echt niet laten staan ;) CHEERS op de komende 5 maanden!