World Aids Day & Sealsnorkling - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jody Marks - WaarBenJij.nu World Aids Day & Sealsnorkling - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jody Marks - WaarBenJij.nu

World Aids Day & Sealsnorkling

Blijf op de hoogte en volg Jody

01 December 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Goodmorning!!

Maandagmorgen 1 december, 25 graden, strakblauw en een heerlijk ochtend zonnetje…. Oh oh Kaapstad wat ben jij fijn!!

Even een terugblik op de werkweek, we waren druk met de laatste dingetjes voor het World Aids Day event op 29 november. Inkopen doen, spullen klaarzetten, nadenken over de decoratie want het was toch best een grote ruimte, ( ondanks dat wij de allereerste keer de verkeerde hall hadden bekeken, de hall die wij hadden bekeken was nog groter dan de hall die we hebben gebruikt) nog wat belletjes gepleegd, mailtjes verstuurd etc. Woensdagochtend had ik om 10.00u een heel interessante workshop van Salesforce in Kenilworth, Salesforce is een customer relationship management system dus daar was ik heen in het kader van mijn onderzoek. ’s Ochtends dacht ik ohhh dan rij ik wel in één keer door als ik Daan heb afgezet want dan ben ik zeker op tijd. Maar wat bleek achteraf… het lag maar 10 minuutjes van Yabonga af dus ik was net geen uur te vroeg. Even een lekkere café americano gescoord en heerlijk in het zonnetje mijn tijd uitgezeten. Oh oh wat mis ik dat toch, ’s ochtends vroeg een lekkere kop koffie! Vrijdagmiddag waren we uit geroosterd op kantoor om vast wat op locatie voor te bereiden. De eerste twee uur van de middag was gevuld met boodschappen doen, bij de Pick ’n Pay (supermarkt) hadden we 260 muffins besteld en die zouden we vrijdag om half 2 ophalen… Maar in Kaapstad is het maar de vraag of deze order ook daadwerkelijk besteld is en als ie besteld is of hij ook geleverd is. Gelukkig waren er wel genoeg muffins geleverd maar niet de muffins die wij besteld hadden want ja uhmm nee jaa nee die waren gewoon niet binnen gekomen maar hee we hebben wel 260 muffins voor je hoor! Nee oké bedankt… Aan het eind van de middag zijn we naar de University of Cape Town gereden om de decoratie op te hangen, boven verwachting stonden alle 300 stoelen al netjes opgesteld, de tafels die wij nodig zouden hebben voor buiten stonden ook al netjes, afgeteld en wel, klaar. WAJO!

Vrijdagmiddag om half 5 waren we klaar ( we hadden gehoopt dat we eerder klaar zouden zijn maar helaas, gewoon op de normale tijd). Weekend!! Oh nee toch niet, zaterdagochtend ging namelijk om 06.00u de wekker. Om 07.30u moesten we bij de University of Cape Town zijn om de Molly Blackburn Hall helemaal in gereedheid te brengen voor het event. Valerie & Danielle kwamen ook , Valerie was ’s ochtends vroeg al met Martine en mij meegereden en heeft bijna heel de dag meegeholpen. Daan kwam om 10.00u want die vond 07.30u uiteraard iets te vroeg, zeker na een avondje stappen. Wat een super leuke dag was het!! Alles liep op rolletjes en Emily was helemaal blij, pfieeew! Uiteindelijk had ik nog twee gave prijzen voor de lucky draw weten te regelen, een Shark Cage Diving en Viewing trip en een luxe gamedrive inclusief ontbijt in een safaripark. Zaterdagmiddag waren we rond 14.30u klaar en zijn Martine, Valerie en ik naar seapoint gereden en hebben we de rest van de middag op het terras gezeten. S avonds zijn we met zijn allen wat gaan eten bij een Italiaan, heerlijke dag!! Zondagochtendvroeg zijn Valerie en ik snel even gaan sporten, om 11.00u vertrokken we namelijk naar Hout Bay om te gaan zwemmen met zeehonden. Held dat ik ben met dieren zag ik het nog niet helemaal zitten, ik was als de dood dat zo’n beest tegen me aan zou zwemmen en dat ik dan echt helemaal gek werd midden in de oceaan. Eenmaal aangekomen bij het sealsnorkling kregen we wetsuits en of we ons gewoon even om wilden kleden op de parkeerplaats. We gingen een uurtje zwemmen met die beesten en zonder wetsuit bevries je zo ongeveer in de Atlantische oceaan. Met een motorboot werden we naar Seal Island gebracht, in de haven lagen al een aantal zeehondjes te chillen in de zon maar bij Seal Island zaten echt niet normaal veel zeehonden, kleine en grote heel leuk gezicht. Helaas lag er ook f*cking groot zeewier in het water dus ik kreeg het alweer benauwd want ook dat vind ik vies. Maar de gedachte dat ik een wetsuit aan had inclusief schoentjes en handschoenen dus dat a. een zeehond al niet tegen mijn blote huid aankon zwemmen en b. dat ik dat zeewier ook niet kon voelen op mijn blote huid maakte al veel goed. Na een korte briefing mochten we eindelijk het water in, oké eerlijk is eerlijk eenmaal in echt dacht ik wel waaaahhhhh shit wat ben ik aan het doen die beesten zwemmen nu gewoon onder me of naast me aarrrgghhh, het ademen door zo’n snorkel verliep dus ook niet heel soepel de eerste 5 minuten. Maargoed dat was het allemaal wel waard want was het leuk!! De zeehonden zijn heel nieuwsgierig naar je en zien mensen aan voor drenkelingen, ik denk oprecht dat het er bij mijn eerste 5 minuten ook zo uitzag. Ze komen op je af gezwommen, blazen wat belletjes en zetten heel grote ogen op, heel gaaf om te zien! Er zaten er ook echt mega veel daar dus een uur lang hebben we onze ogen uit kunnen kijken. Na het seal snorkelen zijn we gaan lunchen bij de Bay Harbour Market en we via de Chapman’s Peak terug naar Kaapstad gereden. De Chapman’s Peak staat bekend als een van de mooiste routes maar ik denk dat wij een afslag hebben gemist want na iets meer dan 5 minuten rijden zat de Chapman’s Peak er al op…..Maar het was wel mooi. Aan het eind van de middag hebben we alvast wat souvenirs ingeslagen bij V&A Waterfront en vet culinair gegeten; Mac Donalds! Een van de weinige tentjes in Kaapstad die wel snapt hoe friet gebakken moet worden.

  • 01 December 2014 - 18:09

    Mama:

    Fijn zo goed verlopen WAD!!!!
    Die koffie(helaas voor jou) komt al weer in zicht.
    Ja muis dat had je altijd al iek zeewier.

    Geniet nog dikke kus Mama

  • 02 December 2014 - 08:52

    Papa:

    Top gedaan, Jo; weer een ervaring rijker! Inmiddels is het al december en kun je de dagen gaan aftellen, dus geniet nu maar dubbel van elke minuut! X


  • 02 December 2014 - 23:12

    Sas:

    Weer n top week gehad, maar ja die heb je elke week:)
    Geniet nog ff 2 en n halve week van t zonnetje, daarna kun je je winterjas weer aan.
    X

  • 03 December 2014 - 20:21

    Marja:

    Zo Jody, wat heb jij een gave tijd daar. Wil je nog wel terug?
    Groetjes Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Jody

Actief sinds 08 Aug. 2014
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 8229

Voorgaande reizen:

22 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Peru, Bolivia, Chili

01 Augustus 2014 - 17 December 2014

Internship Yabonga

Landen bezocht: